Voorstellingen

Freedom Lighters

Freedom Lighters is een onderzoeks- en theaterstuk over het Nederlandse koloniale en slavernijverleden. De voorstelling wordt gemaakt door een groep superdiverse Rotterdamse jongvolwassenen met ervaring in detentie, hulpverlening en activisme.
Samen met hen gaat theatermaker Alexa Hakkenbrak onderzoeken welke verzets- en vrijheidsstrijders een cruciale rol speelden in de geschiedenis het Nederlandse koloniale en slavernijverleden en wat die verhalen nu nog betekenen.

Regie en tekst: Alexa Hakkenbrak
Spel coaching: Imanuelle Grives
Spelers: Chevelle, Fay, Juan, Yasin, Wensley en Xavianey

Met steun van Gemeente Rotterdam

Net Werk

Net Werk is een krachtige en inspirerende voorstelling over netwerk gericht werken in de hulpverlening. De voorstelling is bedoeld als impacttheater waar echte verhalen worden verteld op een creatieve en inspirerende manier.

In Net Werk komen 5 talenten aan het woord die ieder hun eigen verhaal vertellen over hun netwerk en achtergrond met hulpverlening. Waar ging het goed en waar ging het mis. Doormiddel van rap, muziek, spoken word en spel vertellen zij hun verhaal.

Net Werk is gemaakt in opdracht van Gemeente Groningen en ism Stichting JIM

Regie en tekst: Alexa Hakkenbrak